کارخانه تولید سیم مفتول

صنایع مفتولی هاشمی ، تولید کننده انواع مفتول های ساختمانی و صنعتی در اصفهان می باشد. کیفیت بالا و عرضه مستقیم به مصرف کننده با بهترین کیفیت از اهداف این کارخانه تولیدی می باشد.
در این مقاله در خصوص انواع مفتول و روش های تولید آنها صحبت می شود.

سیم مفتول چیست؟

به طور کلی به رشته های بلند فلزی با سطح مقطع گرد مفتول گفته می شود. مفتول ها می توانند از فلزات مختلف نظیر آهن ، نقره ، طلا ، آلومینیوم ، مس و دیگر فلز ها نسب به محل مورد نیاز تولید گردند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله مفتول چیست مراجعه بفرمائید.

سیم مفتول چگونه تولید می شود؟

به طور کلی مفتول ها با دو روش نورد گرم و یا نورد سرد در کارخانه تولید می شوند. منظور از نورد گرم تولید مفتول به طور مستقیم از فلز مذاب است. نورد سرد به مفتولی گفته می شود که در عملیات کشش و به عبارتی عبور از قالب های کشش از جنس تنگستن در مقاطع مختلف تولید میشود. به این قالب های تنگستنی دوزه گفته می شود. به تولید مفتول از طریق نورد سرد به اصطلاح کشش مفتول نیز گفته میشود. برای تبدیل یک مفتول با قطر 5 میلی متر به 2 میلیمتر، ممکن است از 4 الی 8 دوزه استفاده شود. هر دوزه مقداری از معطع مفتول را در عملیات کشش میکاهد. نهایتا با افزایش طول مفتول و کاهش سطح مقطع مفتول با قطر 2 میلیمتر به دست می آید.

انواع سیم مفتولی

وایر رود ( Wire rod )

مفتول یا میله های قطور با سطح مقطع گرد و با قطر تقریبی 5.5 تا 8 میلیمتر هستند. به این مفتول های قطور، وایر رود Wire rod گفته می شود. این مفتول‌‌ها به وسیله عملیات نورد گرم و پیوسته بر روی شمش‌های فولادی در کارخانه‌ های فولاد تولید می‌شوند. بسته‌بندی این محصول به صورت کلاف پیچیده است و به این شکل به بازار عرضه می‌شوند. وزن تقریبی هر کلاف 2200 کیلوگرم می باشد. حتما تریلی های حمل این محصول را در جاده ها دیده اید.

مفتول سیاه ( ساختمانی ، آرماتوربندی ، قالب بندی )

این مفتول که بیشترین کاربرد را در صنایع ساختمانی دارد با دو ماده اولیه در کارخانه تولید می شود. سیم سیاه تولید شده از تسمه سیاه. سیم سیاه تولید شده از وایر رود ( Wire rod ).

مفتول فابریک

نام این محصول به خاطر ماده اولیه استفاده شده در تولید آن بوده است. وایر رود در کارخانه به وسیله عملیات کشش به مفتول تبدیل می شود. مفتول فابریک از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. اگر عملیات پخت به خوبی صورت گیرد مفتولی بسیار نرم و در عین حال محکم و مقاوم به دست می آید.

مفتول تسمه

این نوع مفتول از ضایعات کارخانه‌های پروفیل سازی و یا کارخانه‌هایی که از ورق‌های فولاد کم‌کربن استفاده می‌کنند تولید می‌شود.

مفتول آلومینیومی

مفتول حرارتی

مفتول گالوانیزه

مفتول مسوار

این مقاله تکمیل می گردد

ما را در اینستاگرام کارخانه تولید مفتول دنبال کنید.

5 1 رأی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
دنبال کننده
Notify of
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
فهرست
0
دیدگاه شما برای ما مهم است. لطفا نظر خود را برای ما بنویسیدx