مجسمه سازی با مفتول

مجسمه سازی با مفتول

پیش از آنکه به مجسمه سازی با مفتول بپردازیم ابتدا باید کمی درباره مجسمه سازی صحبت کنیم. مجسمه سازی یکی از هنر هایی است که قدمتی به  مانند انسان دارد. انسان از دیرباز  برای انتقال مفاهیم و احساسات  از هنر مجسمه سازی نیز بهره می گرفته و تا کنون به دلایل مختلف به این هنر پرداخته است.

مجسمه ساز در طول ساخت مجسمه از کارماده های فراوان و متنوعی بهره می گیرد. از فوم های نرم یونولیتی گرفته تا آهن و سنگ خارا. در میان این کارمادهها، فلز از دیر باز جایگاهی ویژه داشته است و در میان انواع فلز و تکنیک های مختلف کار با فلزات استفاده از مفتول های فلزی به خاطر مجوعه ای از عوامل چون فرمان پذیری زیاد، عدم نیاز به تجهزات پیچیده، قیمت مناسب و نتایج نهایی کار، رایج شده است.
مفتول های فلزی که در انواع اندازه ها و ضخامت ها موجود هستند، به دلیل فرم پذیری و فرنمانبرداری زیاد به راحتی شکل گرفته. با توجه به این که مفتول، شکل و فرم دریافت کرده را از دست نمی دهد بنابراین نیازی به ابزار و یا تکنیک خاصی برای ماندگاری و ثابت شدن ندارند. به همین جهت، مقداری مفتول، یک دم باریک و یک سیم چین تمام وسایلی هستند که برای ساخت یک مجسمه سیمی نیاز است. به همین دلیل ساخت مجسمه های سیمی نیازمند فضاهای بزرگ کارگاهی نیست و همیشه در گوشه یک اتاق، فضای کافی برای این کار وجود دارد.

آموزش مجسمه سازی با مفتول

علی بهرامی یکی از مجسمه سازانی است که بخشی از کارهای او به وسیله مفتول های سیمی خلق شده است. او که از ابتدای دهه ۸۰ شروع به ساخت مجسه کرده است فلز را به عنوان کارماده اصلی اثار خود انتخاب کرده است. استفاده از انواع ورق هایی آهنی برای ساخت مجسمه های عظیم تا استفاده از مفتول های سیمی ظريف برای ساخت پیکره های انسان. برای کسب اطلاع از شرایط آموزش در اصفهان  و دیگر شهرها با ما تماس بگیرید.

علی بهرامی مجسمه سازی با مفتول و سیم

در پایان چند مجسمه که با مفتول های سیمی توسط علی بهرامی خلق شده است را مشاهده می کنید.

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر توصیه میکنیم به اینستاگرام علی بهرامی مراجعه کنید. برای کسب اطلاع درباره مجسمه سازی و یا دوره های آموزشی با شماره تلفن 09139044641 تماس حاصل فرمائید.

ساخت مجسمه با مفتول یا سیم علی بهرامی اصفهان مفتول
ساخت مجسمه با مفتول یا سیم علی بهرامی اصفهان مفتول
مجسمه سازی با سیم و مفتول علی بهرامی اصفهان مفتول
3.7 3 آراء
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نوشته های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دنبال کننده
Notify of
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
فهرست
0
دیدگاه شما برای ما مهم است. لطفا نظر خود را برای ما بنویسیدx