سیم مفتول گالوانیزه

برای اینکه درباره سیم مفتول گالوانیزه صحبت کنیم باید در ابتدا بدانیم گالوانیزه چیست.

گالوانیزه چیست؟

یک روش پوشش دهی جهت محافظت فلز پایه است. این فلز پایه معمولا فولاد است و پوشش دهی آن توسط فلز روی انجام می پذیرد. روی نسبت به آهن تمایل بیشتری به اکسید شدن دارد. از این جهت وقتی آهن با لایه ای از روی پوشیده شده باشد، ابتدا روی اکسید می شود و آهن در برابر زنگ زدگی محافظ می شود. این روش توسط دانشمند ایتالیایی، لوئیجی گالوانی اختراع گردید. به همین دلیل پوشش دهی فلزات جهت جلوگیری از خوردگی را گالوانیزه کردن می نامند.

انواع گالوانیزه کردن

گالوانیزه کردن فلز پایه، به دو صورت انجام می پذیرد.

روش گرم : در این روش، فلز پایه که معمولا از جنس آهن یا فولاد است در روی مذاب غوطه ور می گردد. از مزیت های این روش ضخامت مناسب پوشش، سرعت زیاد در تولید است.

روش سرد یا الکتروگالوانیزاسیون : در این روش بر خلاف روش قبلی عملیات پوشش دهی در دمای بالا صورت نمی گیرد و پوشش توسط جریان الکتریسته بر روی فلز پایه قرار می گیرد. از محاسن این روش یکدست و صیقلی بودن سطح کار و یکنواخت بودن پوشش بر روی فلز پایه است.

تولید سیم مفتول گالوانیزه هم به یکی از این دو روش صورت می پذیرد.

کاربرد های مفتول گالوانیزه

سیم مفتول گالوانیزه به خاطر خواصی آن، کاربردهای مختلفی دارد. از مهمترین کاربردهای آن می توان به اسفاده در صنایع کشاورزی و باغی و گلخانه ها ، ساختمان سازی و ساخت در و پنجره ، ساخت توری های فلزی و حفاظ های سیمی ، اتصال قطعات صنعتی و مجسمه سازی اشاره کرد.

قیمت و خرید سیم مفتول گالوانیزه

با توجه به شرایط ناپایدار اقتصادی و متغیر بودن قیمت ها، نرخ این کالا در هر روز تعیین می گردد. جهت اخذ قیمت با شماره تلفن 09131078299 تماس حاصل نمائید

اینستاگرام ما

0 0 آراء
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نوشته های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دنبال کننده
Notify of
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
فهرست
0
دیدگاه شما برای ما مهم است. لطفا نظر خود را برای ما بنویسیدx